Tjenester som finn.no og mittoppdrag har ført til at et økende antall bedrifter velger nå å annonsere på internett. Mange bedrifter gjør det kjapt og enkelt og tar sine “offline” annonser og bruker disse på internett. Det er ikke alltid like lønnsomt, her kommer våre beste tips for online banner annonser. Definer formålet med Bannerannonsen […]
Bruk riktig filformat for logoen
Når man spør klienten om en kopi av nåværende logo, skjer det ofte at man blir tilbudt filen i et filmformat som er uegnet eller lite ønskelig for prosjektet eller situasjonen. Dette kan sees fra begge vinkler: Noen ganger er det oppdragsgiveren som har valgt en uegnet metode for logoproduksjon. Andre ganger er det […]
Logoskolen – Lær deg Alt!
Hva er en logo? Logoen viser selskapets sjel. Logoen viser navnet i en spesiell font, noen ganger er denne fonten designet unikt for en firmalogo. Font tykkelse, skygge, og farge er også definert. En logo inneholder ofte et unikt symbol, designet spesielt for selskapet og dets ide/visjon. I daglig tale sier man ofte logo eller […]
Hva kjennetegner en god logo design?
Når du ser en logo som gjør at du tenker, “Hvorfor tenkte ikke jeg på det?” Hva er kjennetegnene til et logo design som gir det inntrykket? Vi her på logokompaniet har satt sammen noen punkter som kjennetegner et godt logodesign. Beskrivende Minneverdig Effektiv uten farger Skalerbar dvs. fungerer i både små og store format. […]
Fem prinsipper for valg av font
Uten erfaring eller forståelse for grafisk design kan det å velge font fortone seg som en mystisk prosess. Valgene ser ut til å være uendelige — fra normale, konvensjonelt utseende fonter til tegneserieaktige typer som nærmest ser ut til å leve sine egne liv. Å velge riktig font innebærer en kombinasjon av rigide regler og […]
Spesial tilbud på Russelogo/dekknavn logodesign 2017
Her på logodesign.no er vi allerede igang med design av russelogo til flere russebusser, dekknavn og konsept design for RUSS 2017. Vi får stadig flere henvendelser fra russ og har derfor bestemt oss for å kjøre et RUSS2017 spesial tilbud på vår XL Russepakke som inneholder: RUSS 2017 Russelogo Tilbud Opptil 4 illustrative objekt Opptil 6 russelogo […]
3 Viktige Logo Design Tips
Har du noen gang sett en logo som så ut som et rot av tegninger? En logo med så mange elementer som konkurrerer om oppmerksomheten at du ikke vet hva du skal fokusere på. Logoen din skal kunne formidle hva virksomheten din handler om på et øyeblikk. Prøver din logo å si for mye i […]
Logodesign: Raster- eller vektorgrafikk?
Logodesign er sammensatt av en rekke definerende kriterier, fra designerens inspirasjonskilder og personlige særtrekk til logoens farge og form. Hvilke ting bør man være klar over når man utformer logoer for forskjellige medietyper? Raster- og vektorgrafikk: Disse to termene høres vanskelige ut, men er faktisk veldig enkle å forstå: Rastergrafikk består av piksler, som du […]
Logo-fontens fire oppgaver
Mange bedriftseiere håndterer valget av font som om det var en trofékone — bare der for å se vakker ut med perfekt hår og manikyr. Så er det altså at de prøver seg med å finne en font som er kul, uten å ta hensyn til egenskapene i fonten i seg selv. Det er grunn […]
Guide -Hvordan beskytte din merkevare
Logodesign.no’s guide til alt du trenger å vite for å beskytte varemerket ditt. Hvordan beskytter man sin merkevare? Det er viktig å beskytte sin logo design eller merkevare, slik at ingen konkurrenter kopierer eller snylter på ditt merkenavn. Man kan søke om å få registrert varemerke på http://www.patentstyret.no/ Når du trenger et varemerke? Prosessen med […]