Fem prinsipper for valg av font

Fem prinsipper for valg av font

Uten erfaring eller forståelse for grafisk design kan det å velge font fortone seg som en mystisk prosess. Valgene ser ut til å være uendelige — fra normale, konvensjonelt utseende fonter til tegneserieaktige typer som nærmest ser ut til å leve sine egne liv. Å velge riktig font innebærer en kombinasjon av rigide regler og […]

Trender for logodesign i 2013

Trender for logodesign i 2013

Hvert år tar den grafiske bransjen pulsen på trender i logodesign og nedenfor finner du eksempler på mye brukte grunnformer for logodesign i 2013. Det er ikke sikkert at du blant disse finner noe som passer akkurat til din bedrift, men der er kanskje elementer eller idéer som kan føre deg på sporet til en […]

Ny DNB Logo til Kr 2995?

Ny DNB Logo til Kr 2995?

Idag melder E24  at  DNB sin nye logo er lansert med kostnad på mellom 13-17 millioner kroner. Hele prosessen med å legge om til ny profil har en antatt kostnad på 150-170 Millioner. Usikker på hvor mye et årsverk koster i denne bransjen men man må jo kunne ha minst 10-15 personer ansatt på fulltid […]

Logoer med skjult symbolikk

Logoer med skjult symbolikk

Mange logoer er veldig kreative og inneholder underliggende symbolikk og innhold som ofte representerer firmaets eller foretakets verdier. La oss ta en nærmere titt på en håndfull logoer av denne typen. 1. Big Big Ten Conference er amerikas eldste sammenslutning av universitetssportslag. Siden Penn State ble med i 1990 har 11 – ikke 10 – […]

En Merkevare er mer enn Logo

En Merkevare er mer enn Logo

Logo design er en viktig del av din merkevare. Men, en merkevare er ikke bare logo design. Hva menes med dette? For å besvare dette spørsmålet, skal vi først definere hva en logo og  en merkevare er. Hva er en logo? En logo er firmanavnet  i en unik font og evt et meningsfylt  symbol som […]