Logoer med skjult symbolikk

Logoer med skjult symbolikk

Mange logoer er veldig kreative og inneholder underliggende symbolikk og innhold som ofte representerer firmaets eller foretakets verdier. La oss ta en nærmere titt på en håndfull logoer av denne typen. 1. Big Big Ten Conference er amerikas eldste sammenslutning av universitetssportslag. Siden Penn State ble med i 1990 har 11 – ikke 10 – […]

En Merkevare er mer enn Logo

En Merkevare er mer enn Logo

Logo design er en viktig del av din merkevare. Men, en merkevare er ikke bare logo design. Hva menes med dette? For å besvare dette spørsmålet, skal vi først definere hva en logo og  en merkevare er. Hva er en logo? En logo er firmanavnet  i en unik font og evt et meningsfylt  symbol som […]

God logodesign og former

God logodesign og former

Logoer er visuelle. En god designer har en fullstendig forståelse av alle fasetter av visuell appell. En kritisk del av logodesign er form. Forstår du hvilken form som fungerer best for logoen din? Det er viktig å ta hensyn til form i utformingen av en vellykket logo. Har du en logo. Er du sikker på […]

Fargekoder i logodesign

Fargekoder i logodesign

ebaY har etterhvert en lang historie. Det amerikanske nettstedet for auksjonser og shopping kom i drift i 1995 og har vært et mekka for salgs- og kjøpelystne verden over. Absolutt alle tenkelige og utenkelige varer har blitt solgt og kjøpt gjennom dette nettstedet. Den største, altomfattende konsekvensen av ebaY er at forbrukere nå har lært […]

Eksempler på hvordan du kan anvende logoen din

Eksempler på hvordan du kan anvende logoen din

10 gode måter for å eksponere logoen på: Mennesker er visuelt orienterte, og utsettes daglig for en rekke inntrykk. Det gjelder derfor å skille seg ut i mengden. Desto oftere kundene dine ser logoen din i løpet av en dag, desto bedre er gjennkjennelses effekten. Det er bevist at beslutningsprosessen for kunden er raskere, dersom […]